lördag 26 januari 2019

Utbildningsresa





Den här lampan med sina kristallprismor tycker jag är så fantastiskt vacker, som en bukett...önskedröm!

God morgon! Jag är mitt i ett kaos av bodelning och sorg. Ett hem ska lösas upp, säljas och delas. Och mitt i allt detta blev jag ägare till ett par svarta Bauhausstolar. Så i morse upptäckte jag att två av mina familjemedlemmar tror att det betyder att stolarna är köpta på Bauhaus....Så jag var tvungen att förklara lite närmare. Nu ser de på stolarna med lita andra ögon....
 
Jag hänger ofta på auktionhemstidor....det är farligt för plånboken men bra för att man lär sig om konst och möbler från alla tider.

Jag tycker också att det är härligt att inte köpa nytt utan något som någon annan älskat och nu av en eller annan anledning måste göra sig av med. Jag budar just nu på en olja....och maken var väldigt skeptisk pga att vi nog kommer få en del nya tavlor hit hem snart men just den här är så fantastisk. Jag hoppas den blir vår (min). Jag har svårt för nonabstrakt konst. Jag vill inte ha en färdig bild utan låta fantasin skapa en egen tavla. Vi får se om tre dagar hur det går. Auktioner är spännande.
Den här kan man också köpa av "oss". Många trevliga middagar har avnjutits där, med tjock filt under duken för att undvika vattenfläckar o.dyl. Den kan vi få av mig om ni köper, den har vi tagit hand om. Ihop med Klässbolsduken som passar till..




Jag har just tagit tag i min ärvda gamla Lamino i teak. Jag försökte köpa reservdelar från Stalands men de missförstod, skickade dyra delar som sen inte passade och vägrade ta tillbaka så därifrån ska jag aldrig mer handla saker. Nu har maken emellertid borrat nya hål och jag har gott hopp om att vi snart (vilket år som helst) ska kunna sitta i den igen. Jag fick den av Bo Lindwalls bror, Ulf för många många år sedan. Han hade två i tyg. Jag beställde två fårskinn från Swedese och bytte klädsel. Exmakens höll, min sprack lite.... men den är från 50-talet så det får vara OK. Århundradets möbel tror jag den blev...? Här länk till en fin som min farbror klätt om för säkert 20 år sedan....Laminon


Den här vill jag hemskt gärna ha....
Här Bauhausstolar, som alltså INTE kommer från Bauhaus!!!!

Här Crystal från Ateljé Lyktan, det finns att köpa nu. För liten för oss tyvärr....


Här en fin tavla som kommer bli för dyr för mig är jag rädd...


En sån här säljs just på på auktion, vi ärver en likadan men kommer inte sälja för man får bara några hundralappar för den här typen av konst. Bättre att spara till barnen tycker jag.


En sån här ärvde Edgar efter min makes mormor fast i svart.
Dessa stengodsbär finns nu hos Bukowskis...inga bud än. Så fina!

En sån här lampa har jag här hemma, den har jag fått av mina föräldrar. Jag tycker den är väldigt snygg och den går att ropa in om man vill!


1 kommentar:

  1. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera