söndag 11 november 2018

Auktionsdags


Nu har jag blivit så där "hooked" igen. Jag fick ett mail om en auktion. Då brydde jag mig inte så mycket. Jag behöver inga mer saker men såklart...jag tittade lite och såg en klocka som ni vet. Men nu är det realtid. Jag har två bud lagda och jag kan säga att jag blir riktigt ledsen om jag förlorar tavlan iallafall. Den här konstnären talar till mig. Det är sällan jag gillar så mycket av någons produktion. Jag ska fundera på vad det är som tilltalar mig senare.

Tavlan jag budar på heter "Midsommar i Dalarna" och det kanske var det som avgjorde. Vi har ju hus där, min farmor var född och uppväxt i Ludvikatrakten. Jag har den inte med här...det kanske skulle locka er alla att buda och det vill jag ju inte.....
Kopparstick, så fint!







Jag inser här att detta blev en helt svartvit bloggspaning....jag budar också på Bukowskis på en matta, som jag inte heller kommerfå. Jag vågar inte tänka på vad acceptpris är. Maken blir inte glad. Men jag skickade lite bilder på liknande mattor i samma storlek och material och sa att de ligger på mellan 16-31000kr.....han var inte imponerad utan gillade den matta som var på REA på IKEA om man är medlem som jag också skickade för att motivera priset. Den kostade ursprungligen 5000kr....han fattade fel och gillade den. Fail igen. Jag har gjort mycket galet senaste tiden. Det är skönt att jag snart ska gå ned på deltid. Jag behöver andas. Det farliga med det kan vara att jag får mer tid att hänga på auktionssidor.....Men jag har också ägnat tiden från att jag vaknade till lunch åt att städa, något som man annars får hosta upp minst 700 skattade kronor för....så kan vi säga att det är lika nu?
Carpet on carpet från Aspluns av Jonas Bohlin. Väldigt fin, och dyr.

Här detaljbild av en snygg "flätad" matta från Design House Stockholm tror jag. Väldigt snygg den med..Lena Bergström har designat. Basket heter den. Ska det vara som en näverkorg kanske?


Sist ett skåp jag hittade när jag googlade Design House Stockholm. AIR tror jag det heter. Liknar våra nya IKEA-skåp, Stockholm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar