fredag 5 maj 2017

Hallen, ett ständigt problem


En mkt fin illustration som ser så enkel ut men jag tror knappt jag skulle greja den själv.

Det svänger snabbt i hockey brukar man ju säga. I min hjärna kan det också gå väldigt fort, med tiden har jag lärt mig att inte alltid agera direkt utan ibland suga lite på smällkaramellerna.

Vi har ju en mycket öppen hall och kanske man kan säga att vi i övre, entréplan har en öppen planlösning. Jag gillar ju ändå väggar för de möjliggör möblering och dämpar ljud. 

I förra inlägget med tapeter funderade jag på en blommig tapet på silverbotten men nu efter en lite lugnare dag och en solpaus mitt för den vidöppna ytterdörren inser jag att jag måste tänka om. Och bygga en halvvägg.
Den här är det jag vill ha!


För drygt ett år sedan blev jag kär i en tapet med fåglar på, jag är tillbaka där igen. Jag gillar tanken på att man genom det stora fönstret vid entrén kan se in och uppleva att det är luft och fåglar på insidan. 



Det första man ser nu är vår "viktigappappershållare" och det är ju ett extremt tråkigt blickfång och ger ett helt korrekt första intryck av rörligheten här hemma. MEN det är inte så inbjudande hur ärligt det än är. För att komma runt detta tror jag att vi måste bygga på väggen i hallen. Den ska upp till samma höjd som ytterdörren, minst och sen kan vi ha hängare där samt alla viktiga papper, nycklar, paraplyer mm där.

Här skulle alltså en väggsnutt till upp...

Kanske man också skulle få ett lite lugnare intryck totalt sett om man skärmade av lite?



Jag besökte en väninna idag och tog med dessa från min lott. Så fint hon arrangerade i Klongs vas!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar