torsdag 4 maj 2017

Arrangera och inspirera


Jag skulle egentligen ägnat mig åt redigering av min bok men inget nytt kom i mailen....därför passade jag på att göra lite saker som hängt över mig en tid. Som att hänga tavlor och arrangera lite kring mitt älskade IKEA-skåp. 

Den här kartan har jag skrivit om tidigare. Jag var på IKEA för att hitta en ram. Sen åkte vi till stadsmissionen, Erikshjälpen och Läkarmissionen i samma ärende. De två sistnämnda var stängda och på S hittade vi ingen som passade men köpte istället en avlång guldram som jag ska använda.


Det kanske blir en röd matta snart för den svart-vita blev inte riktigt sig själv efter tvätten. Jag tror den svarta ullen färgade av sig....Då blir det kanske lite gladare i köket...eller bara galet med tanke på mina tre olika färger på sjuanstolarna. Jag önskar att jag hade köpt dem i trä istället, ljust trä.

Detta var utgångsvärdet. Det är inte helt lätt att arrangera grejer på ett snyggt och praktiskt sätt.....

Det visade sig att min fyndade tavla inte hängde ihop så bra i ramen...kanske det blir dyrare än jag tänkt.....




I hallen har vi en vägg som skiljer av mitt vardagsrummet. Den är vit, allt är vitt här hemma....eller vitt med svarta fingerspår. Därför tänker jag att just denna vägg som barnen gärna drar med fingrarna utefter ska få en tapet. Dels ska den vara avtorkningsbar och sen ska den villa bort smuts....


 Den är upp och ned här....

Maken säger att det ska kosta ca 7000kr men jag fattar inte hur han räknar. Jag tror mer 3500 högt räknat. Sen tror han att barnen kommer lockas att fylla i de vita blommorna....Det fanns en annan variant också men den på silverbotten var mer distinkt. Mer svart i. 

Här ett pärlbroderat strumpeband i siden som jag fått av min exmakes adliga farmor. Hon har i sin tur fått det av sin mormor om jag minns rätt. Ska vara från 1700-talet minsann. Det är detta som ska in i den avlånga guldramen från Stadsmissionen.

Jag hann sticka en provlapp också i väntan på text som skulle redigeras men som aldrig dök upp.



Ännu en tillfällig kollektion från IKEA. Fin tycker jag, lite vild men osannolikt att jag kommer handla något av det för man hinner aldrig och jag har verkligen allt jag behöver i två hundra år här i textilväg.


Den här mojängen gillade jag verkligen men undrar så över.....är detta praktiskt?





Ett av barnen har Vikingatema i skolan. När jag kom satte de skägg på mannen. Jag undrade om de inte skulle "locka" skägget...så då gjorde vi det. Volym i skägg är alltid bra! Tack Satu för bilden!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar