torsdag 28 april 2016

Ordval, helt avgörande för mottagandet av meddelandet

Idag fick vi svar. Det satt långt inne. Maken tror att det kanske beror på att vi krånglat...det kanske det gör. Jag satte mig nu för att få en överblick av vad kommunen slagit ned på. Det kokar ned till detta:

Marklinjerna har ej följts exakt

Slänten är för farlig och brant

En brandvarnare saknades

Balkongdörrens barnlås var ej tillräckligt säker

Ena sovrumsfönstret på entréplan är något för högt för att vara utan barnsäkring

Egenkontroll av rörmokare ej inskickat

Rätt namn på kontrollplan saknas

Tröskel till badrum för hög.

Jag kan absolut köpa att markkillen gjort fel, det förvånar mig ICKE. Detta är snart åtgärdat. Den temporära lösningen har snart kostat oss 10000kr varav ganska stor del beror på att kommunen ej svarat under de 24h som deras policy föreskriver.

En brandvarnare fanns men vi hade missat att en behövdes även på bottenplan. Det fixas pronto.

Balkongdörren ska få en regel tills altanen utanför är byggd. Ev kommer det inte behövas eftersom vi ni ordnat till marklinjerna. Exakt samma föreligger för sovrumsfönstret. 

Egenkontroll hade rörisen ej lämnat....nu finns den i huset.

Namnet....ja du, vet ej ens vem det gäller. Det håller maken i. Säkert kommer ändringen kosta oss 10000 kronor till.

Tröskelns höjd kan vi inte ändra så lätt men vi fick tips om att lägga ut en spånskiva på golvet så att en rullstol enkelt kan komma in i badrummet.

Och så var det med det. Får jag påminna om att de finns de som bor i husvagn. Det tillverkas nya husvagnar som inte alls är lämpliga för rullstolsburna. Men å andra sidan kanske det är en helt annan sak för vem i rullstol skulle välja att bo där det inte går för dem att leva? Ingen sannolikt.

Jag tänker i stillhet att kommunen inte behöver försvåra för sina medborgare. Jag tänker att de är i VÅR tjänst. Och där var det slut på meddelandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar