måndag 11 april 2016

Imorgon smäller det


Precis min smak!

Klockan 8 kommer en värderingsman, han ska se till att vi kan få låna på huset. Den förste vi frågade ville ha 10000 kronor för jobbet som den här killen ska ha 4000 kronor för. Jag finner det lite intressant att det i den här branschen inte verkar finnas ETT ENDA FAST PRIS: Vad ÄR det om? En känsla av att ha blivit lurad från början till slut breder ut sig allt eftersom bygget framskrider. Men vad vet jag? Det är kanske helt normalt att det fiffar med mer än 50% på vissa tjänster? Skit samma, imorgon är det över. 

Klockan 10 kommer KA och kommunen för att säga sitt. Blir det tummen upp vill maken flytta in samma kväll. Jag är lite tveksam till det för vi får knappt ihop middag en vanlig kväll så hur vi ska kunna flytta alla sängar, köksutrustning, mat, kläder, toalettsaker och ha en skön kväll utan att DÖ är över min fattningsförmåga.

I helgen tror jag är mer sannolikt, helst skulle jag ha velat ha en veckas semester som jag bad om men det gick inte. Sedan förra veckan har jag bett om EN DAG ledigt, en flyttdag som man ska ha rätt till men även det verkar brinna inne, jag har mailat utan någon respons. Så, vi får försöka ta hjälp av vänner och släkt. Jag för min del kan ju inte bära längre, då bryts ryggen, men maken är ung och rask och känner en hel del friska och vältränade personer under fyrtio....Jag tror man ska vara under fyrtio för att flytta mer än en gång på nio år.

Så jag kommer hålla andan imorgon.

Och nu till något helt annat. A birch!

Nä, jag skojar, men nästan...(ni kan väl er Monty Python??).
Har du designbutik? Ta kontakt med den här tjejen!@agentursariekberg

Jag fann en designagentur på Instagram som jag föll för idag. Eller blev eld och lågor mer. Finskt. Jag älskar finskt! Och så roligt med saker man aldrig sett!!! Jag är trött på att alltid veta varifrån allt kommer och se samma hemma hos alla eller i alla tidningar. Jag hoppas ni ser detta först här!

Jag vill ha: ALLA!!! Och ge bort i present till ALLA för ingen kan väl INTE gilla detta?
PÅ en rund bricka.





Grytunderlägg som jag ska köpa.Passar med keramiken från Form från Skå!

Älskar den gula färgen, formen och pippin. Måste ha!

Och mer björk till mitt strama kök. Jag summerar, två grytunderlägg, en med fågel och en med björk. En rund bricka med björkar och en husformad skärbräda med gult och fågel. Imorgon beställer jag!!! Tjohooo jag älskar saker, helt vrickat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar