söndag 6 mars 2016

Taklampa - eller att dö en gnutta


Men hur snygg är inte den här lampan??? Jag älskar den, den slår såpbubblelampan från Svenskt tenn med hästlängder. Den kommer bli en klassiker och jag vill HA den, nu (eller vecka 32 såklart, det är väl typ då jag fyller år eller? Och nästan 50 dessutom give or take.....

Jag googlade efter taklampor. Jag sökte en jag sett för länge sedan som består av metallarmar där det i ändan av varje hänger en papperslapp med något nedtracknat. Detta gav inget resultat. Då började jag googla kända armaturtillverkare som Flos m.fl och plötsligt stöter jag på en hel massa fina taklampor. den första var den i trä från Normann Copenhagen. Den var inte fasligt dyr och kanske kan bli aktuell i något rum senare. Sen bestämde vi oss för Tage till vardagsrummet. 
Naturligt är snyggt, passar med stilen i nya huset. 

Vi var rätt nöjda där men så fick jag en ingivelse att gå till Pholocs hemsida och där såg jag den. Den finaste lampan jag skådat på länge. Jag blev helt vild och tvingade maken att lova mig den. Ett enda aber. den ser svindyr ut, inget pris fanns att se och den kommer föst v.32. Att vänta till vecka 32 är INGET problem. Men hur mycket kan den kosta? Den ser ut att gå loss på 15000kronor. Jag hoppas inte. För om den kostar 14000 kommer jag försöka sälja in att det är BILLIGT! Ett kap rent av....vi får se hur det spelar.

Meanwhile har jag mailat dem för att få en prisuppgift. 

Hoppas, hoppas, hoppas.....


Den här ville maken ha. Jag blev väldigt glad att han gillade den. Han är inte så intresserad av inredning men det tar sig.

Tage är egentligen ännu snyggare i mässing....men såklart dyrare då. Jag tror nog att jag fick med maken på spåret att an extra tusenlapp i längden inte gör så stor skillnad, den smälter ihop bättre med övrig inredning som ni ju vet går i GUUUULD!




Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar