torsdag 4 februari 2016

Våryra

Här några av goodisarna, Riedelglaset ska maken få, kanske lite för stort för att ha rom i. vi får återkomma om det. Sockorna ska jag ha på dygnet runt tills vi flyttar in i vårt nya hus och aldrig har väl en lampa passat så bra som denna till någon som bygger i betong, gårtt och guld!! Tack så hjärtligt!!
Idag tillbringade jag morgonen i Ulriksdals slottsträdgård. Det var lite mingel, god frukost och SEN var det dags för vårnyheterna. 

Eftersom vi bygger hus nu var jag extra intresserad av vissa saker. Badrumsinredning, innerdörrar, trädgård och färger. Och jag blev helt överväldigad av de nya produkterna som lanserades av Ballingslöv, Swedoor och Beckers framförallt. Jag noterade i ena ögonvårn att Gardena ju har den där fina gräsklipparroboten jag redan skrivit om....men trädgård är fortfarande långt fram i processen här. Idag kalkar vi ju badrummet, trall känns som maj-juni  i bästa fall.


Precis den här skulle jag vilja ha i vårt duschrum. Så snygg och med guld som vi ju tänkt ha i dörrhandtagen och alla accesoirer! Kork var oväntat snyggt ihop med den matta blågrå. Franska slokande tulpaner vill jag också ha, överallt!

Först ut var Badrumsinredningen från Ballingslöv, jag liksom sögs in där. Det var dova färger som är så inne nu och sedan lite oväntade material i ett badrum, kork. Möblerna har också blivit just lite mer möbellika. De är så snygga att man skulle kunna ha dem i ett vardagsrum egentligen. LessMore heter serien och det är verkligen så, less is MORE. Men det är inte vitt, och det är ganska skönt. Jag har nästan alltid vitt hemma överallt och maken tycker det är ganska tråkigt. Nu har vi ju satsat på lite mer färg i köket, guld, svart och trä, kanske blått skulle sitta som en smäck i ett av de mindre våtrummen?



Den här kulören skulle nog passa perfekt till vårt hus som ska vara trärent, svart och ha detaljer i guld..



Och hur snygg är inte detta skåp??? 


Detta är mitt favoritmönster. Ena barnrummet ska ju ha en liknande tapet faktiskt fast i färg. Detta ihop med mässingstryckena jag tittat ut, det rockar lite fett va?

Nästa anhalt, via Tarkett som visade många snygga golv och ett roligt klickvinylgolv som liknade ett lapptäcke, kom jag till Swedoor. Maken och jag har dividerat mycket om innerdörrarna och det börjar bli hög tid att beställa. Men jag hade bestämt att kolla upp detta först. De visade två innerdörrar med relie, Charisma. Så otroligt snygga. Den med harlekinmönster passar mig mest i smak men den andra var också riktigt snygg. Vitt, me like men man kan få dem i vilken färg man vill egentligen....Jo, en sak till, självstängande dörrar! SmartClose, herregud vad jag behöver det! Detta var en nyhet. När, undrar jag,kommer Tarkett att lansera det självstädande golvet??? Det är sådant som en sexbarnsmamma med husdjur och make undrar över. Ge mig en parkett som suger upp skitiga strumpor och jag ska bli den mest harmoniska människan i universum.
Jag lååååvar!!




Man får lite strandkänsla va? Jag skulle kunna tänka mig att detta vore ursnyggt på en badrumsdörr. Men jag hade nog helst av allt haft en frostad glasdörr, för ljusets skull.


I det nya huset har jag faktiskt tänkt måla lite för ovanlighetens skull, eller måla ska vi såklart men med färg denna gång. Jag hade på förhand tänkt gult, turkosblå och .....vitt. Och i Beckers färgkarta hittade jag faktiskt nästan exakt de kulörer jag vill ha och GULD!!! Himmel maken kommer väl svimma när jag säger det...?


Jag har börjat gilla blåa toner....vad konstigt. Jag har aldrig gjort det förr, är det ett ålderstecken?

Sen var det Beckers. Min kompis som gick när jag kom tipsade mig om deras trällasyr, hon vet ju att vi behöver ganska så mycket trall till huset och att huset ska ha en gotländsk kärnfurupanel. Kanske vanlig trall inte blir så snyggt till det. Jag fann en kulör som heter Tjära, den ska vi nog testa till våren. Ihop med att jag börjar plantera vår häck. De hade ett gäng fina inomhuskulörer också. Mina favoriter till nya huset ärIsblå, Pstill, Guld, Kaffe och Tussilago.




Alltså egentligen, var passar det inte med GULD? Ibland önskar man att man var en Saudisk prinsessa och kunde ha guld på precis allting. Sedan mins man att de inte får gå i solen med bikini, köra bil och måste dela sin make med andra kvinnor....Vitt är kanske inte så pjåkigt ändå?

Vidare var det fina strömbrytare (de som jag varit sugen på så länge) från Schneider och därifrån fick jag en mycket liten brandvarnare. det kommer väl till pass eftersom våra förmodligen får stanna här i huset och att jag har en påfrestande bror som är brandman och inte låter ett tillfälle att gnälla på min undermåliga brandsäkerhet gå till spillo. Nu du brorsan har jag en state of the art nästan osynlig brandvarnare i min ägo!


Bara en sak fattades mig idag, Superquinnan. Du hade älskat detta, lova att du kommer med nästa år, LOVA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar