lördag 27 februari 2016

Slutspurt


Det gäller att orka ända in i mål. Idag har vi målat i tre olika utrymmen. Först slipade vi, sedan prisade vi och efter cirka fyra timmar hade vi målat tre tak en gång. Imorgon ska vi dit igen och slutföra. 

Vi började i mitten av juli med själva huset. Mentalt har vi hållit på i två år med detta. Senaste året på fullt allvar. Nu börjar jag ge upp lite. Snickarna har byggt ihop ovanför utrymmet där kyl och frys ska stå. Det var inte meningen. Några eluttag fattas och några saker till. Jag orkar ärligt talat inte bry mig så mycket längre. Det blir bra ändå, jag tänker inte tjafsa. Vi har några moment kvar att ta ställning till. El, utelampor, badrumslampa och ett tvättställ men sen är det inte så mycket mer. Jo, färgerna till rummen men de är i princip spikade. Bara Inez som velar. Jag tänker bestämma i slutändan ändå för hon kommer aldrig fatta något beslut.

Köket är en dröm, jag är så otroligt nöjd. På fredag alltså om fem dagar ska det monteras. Himmel alltså, jag ska få ett handsnickrat kök, det är verkligen a dream come true! Sen en gyrofocus på det och alla mina inredningsmål i livet är uppfyllda. Då får jag börja göra stilleben.....kanske.

Nu ska jag ock maken vila från bygget. Jag har bestämt att vi ska se "Fula, skitiga och elaka" av Ettore Scola. Jag har sett den förr, nu ska jag bilda maken lite och kontrollera att den fortfarande är bra. Är den inte det får jag skämmas. Nästa film jag tänker reprisera är Blade runner, den måste väl ändå hålla måttet!?!

När jag skriver här igen har jag antagligen ett KÖK!!!! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar