måndag 25 januari 2016

Vad kan gå snett?


Det var lite så här vi tänkte från början. Ett "typhus" av Gert Wingårdh, men de var för små. Därför valde vi att anlita en arkitekt. En familj med sex barn kräver lite mer än en "vanlig" familj. Vi tittade på alla hus under minst ett år innan vi bestämde att ett arkitektritat hus var vägen framåt. Jag tycker nog att vårt hus liknar detta en aning, minus takterrassen som vi ej kunde få bygga.


Allt är det korta svaret på den frågan. det känns som om allt går snett för oss nu. Det hus vi bor i är inte helt OK, det är trångt, kallt och strömmen har krånglat. Nu får vi vara noga med vilka elsaker som är på samtidigt för att det inte ska ske igen. På lördagen fredagen flyttade vi hem till mina föräldrar för att hålla värmen. 
Vi längtar med andra ord väldigt mycket efter att få flytta in i nya huset. Allt som tillstöter där gör nu att jag får rysningar. I söndags var jag där, jag såg vatten på undervåningen...snickaren ringde. Inbrott (antog han) någon hade öppnat kranen. Vi vet inte ännu om något blivit fuktskadat eller om detta kommer försena inflytten....så tröttande. 
Idag var KA där för att kolla allt för andra gången, han säger då att de stora fönstren kanske inte är säkerhetsglas. WTF!?!

Hjärtat stannade lite där men Velfacs orderbekräftelse visade att rätt fönster var beställda. Puh!

Jag orkar verkligen inte med mer skit nu. Inget ska försena detta. Igår sade snickaren att vi kanske kan flytta in innan panelen är uppe...JA TACK! Jag kan t o m bo utan kök, jag kan äta pizza ur kartongen på golvet om det är så. Jag klarar vad som helst utom att bo här mer än nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar