fredag 29 januari 2016

Fredagspuls

Jag svängde förbi Åhléns när jag skulle handla. de har rea nu. Jag har saknat min citruspress och börjat tröttna på att pressa med en gaffel. Därför blev jag jätteglad att hitta en för 18 kronor där, snygg är den också. En fin anteckningsbok, strumpor, kakmått (har lånat ut mina till brorsan och har inga förhoppningar att få dem igen), en Shakerinspirerad låda för 60 kronor och en betonglampa!! Vilka fynd som min farmor skulle säga. Jag tror nya huset komne ha blå och turkos touche....


Nu trodde ni kanske att jag skulle skriva något härligt om mina fredagsplaner, någon het krog jag skulle gå på en en cool stad? Men nej, det är tyvärr inte vad som ska hända mig idag. eller tyvärr förresten, jag ska på vift imorgon och var ute i fredags...jag orkar inte mer puls än så. Men jag kom upp i en potentiellt hotfullt hög fredagspuls imorse. det berodde på att jag skulle träffa snickare och rörmokare på bygget. Ritningen som arkitekten skickat var den gamla, bredden på badrumsmöbeln var för stor och hur skulle trappan se ut? 




 Under några minuter där trodde jag att jag skulle bli helt galen. Hur fasiken är det möjligt att de fått fel ritning? Hur i helvete kan vi ha räknat fel på längden i badrummet och varför ska vi ha badkarsblandaren på en annan vägg än vad jag tänkt???
Det var ännu mer frågetecken men där i badrummet fastnade jag. Vi hade alltså beställt för mycket badrumsinredning...? Vi skulle ha ett extra skåp för över 8000 kronor i onödan!!! Jag fick en rapidodepression, började tänka att den går att sälja på blocket, funderade på om toaletten kunde vara på andra väggen, behöver vi verkligen en dusch...? Något senare insåg vi att rörmokaren tittat på fel bild....Det var rätt, vi hade inte köpt för stora och för många skåp. Puh!!!! 

Jag åkte därifrån med darriga ben, jag orkade INTE stanna till för att diskutera grannens markhöjd. Jag hade ingen kräm kvar i skallen. För övrigt har vi ingen plan för tomten. Vi blev noga instruerade ( I VERSALER) att vi absolut icke fick ändra höjden på marken och vi planerade därefter. Jag har alltså noll plan utöver att det ska vara slätt och fint med gräs på och ett Gunnebostängsel i svart vid tomtgräns. Det är min plan! 

På måndag börjar de kakla. Jag ska vara där då, en liten stund bara, inte så länge att jag får en massa frågor eller behöver höra att något saknas eller blivit fel, jag har inte utrymme i själen för det nu.





Jag behövde göra en blåljuskörning till Colorama för att få fatt på måtten på tvättstället. Galet, men jag fick iallafall se min nya möbel. Här den ljusa stenen (undersidan) som ska vara under handfatet. Allt från Svedbergs.

Välinpackat badrum non?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar