tisdag 12 januari 2016

Tapeter igen



Har ni sett? Den är ju helt fantastisk. Vårt hus ska ju vara naturnära tänker jag mig med råa material, mycket fönster och luftigt. Att på detta sätt ta in naturen känns helt rätt! Jag får en känsla av att ett skogrå eller en hind plötsligt ska dyka upp där mellan träden. Vem vill ha den av mina döttrar? (Den finns som grön skog också för den som känner suget efter färg).
För en tid sedan beställde jag tapetprov från Sandbergs. Det kom aldrig. Därför ringde jag idag. Vilken tur! För det visade sig att jag gjort en beställning på INGENTING! Så kan det gå när man är en ivrig och lätt förvirrad sexbarnsmamma. Man trycker lite här och lite där och läser inte så noga....
En mycket trevlig kvinna hjälpte mig och lovade att jag skulle ha provbiten snart. Men så fort jag lagt på ser jag något nytt på deras hemsida. En skog! En vinterskog närmare bestämt. Så vacker och eterisk. Jag blev kär och lite förvånad att jag inte sett den tidigare. Jag har ju ganska god koll på tapetutbudet...i världen! 

Här är tapeten Gryning som jag först var ute efter. Jag har mer eller mindre bestämt mig för att ena sovrummet där nere ska ha den....det blir väldigt modernt nu känner jag....
Jag ringde upp igen och beställde en bit av den också. Då fick jag veta att den lanserades igår! Kan ni fatta, jag känner på mig att det var meningen att jag skulle klanta till beställningen så att jag skulle hitta den där vinterskogen. Nu uppstår emellertid problemet att jag redan köpt tapet till vårt sovrum och att den här kanske då måste upp i något av barnrummen.....Argh så förargligt. Eller, en sådan egocentrerad mamma är jag väl inte att jag missunnar mina barn vackra tapeter??? Nej, det är jag inte...tror jag....eller, vi får se hur det blir. Kanske den ska vara i vårt vardagsrum istället så alla får se den varje dag?? Time will tell! Och tack för fin service Sandbergs, skynda att posta nu jag är sååå otålig!

2 kommentarer:

  1. Åh, den där gryningtapeten är ju helt fantastisk! Ska bli kul att se vad du väljer tillslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rädd att jag inte kommer kunna välja...det får nog bli Gryning i Fannys rum och Vinterskog i Inez! Vad roligt att du hänger med här! Ikväll blir det nog lite nytt. Bara barnen somnar och maken sköter sig (dvs låter mig vara ifred i tio minuter i sträck).

      Anna

      Radera