måndag 11 januari 2016

Djävulen i detaljerna


Vet ni om hur många strömbrytare ni har hemma? Eller vägguttag? Jag vet inte heller. maken däremot, han har koll. Men det var cirka 35 strömbrytare om jag inte minns fel, kanske fler. Och visst, det är vi som bestämt det. Fast vi har dragit ned lite från vad som är svensk standard. Jag har förälskat mig i den ovan. En klassiker som visade sig vara dyrare än väntat. Mycket dyrare. Jag tänkte först at vi ju kunde ha dyra på övre plan och snåla på nedre...sen tänkte jag att eluttagen kunde vara av en annan, billigare sort....Vi har inte bestämt än. Men när det diffar ungefär 180 kronor per del....ja då får man fundera på vad som är viktigt i ett hus. Ska det kosta 10000 kronor mer eller ska vi resa till Frankrike? Eller är det värt att ha dessa närmaste 20 åren?

Vi får se. Snygga är de iallafall. 

Den här frågeställningen uppstår i princip hela tiden. Dyrt kakel eller billigare? Vola eller Tapwell och jag försöker manövrera i detta kostnadshav. Hur mycket pengar har vi ens att spendera börjar bli den fråga jag ställer mig allt mer. Är min älskade Gyrofocus hotad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar