söndag 27 december 2015

Vitvaror





Här vår ugn från SMEG. Det var för dyr, jag vet. Den kostade dubbelt så mycket som en med svart glas. JAG VEEEET. Den saknar också en massa funktioner som maken tycker en ugn ska ha, men som en ugn i min ägo aldrig haft och som jag INTE kommer sakna. Jag tycker dock att en vit front ÄR viktigare en en inbyggd termometer, rotisseri och en hel del annat som säkert bara kommer gå sönder. Varje dag jag slipper se en svart glasdörr i mitt i övrigt vita kök är en dag av glädje för mig och för mig är det värt en hel del. Så är det med det. Den passar för övrigt ihop med spisarna som också kommer från SMEG. Pilutta maken!
Nu har vi beställt ALLA vitvaror! 67000kronor blev det ganska exakt. Vill ni se? Såklart ni är galet intresserade av vilka apparater jag ska ha där uppe i "Örnnästet" som alla kallar mitt blivande hem!

I min familj fryser vi endast rester till matlådor, glass och is.Då räcker det med en liten frys. Blir det mer att frysa får det bli en box i källaren så småningom.
Helintegrerad diskmaskin. Bestickbricka som hos Miele. Det är det smartaste som finns, även om jag gillade vår fina Asko i förra huset så saknade jag alltid min Miele. 
Thermexfläkt. Ja den var dyrare än andra men det är VIIIIT! Och om man jämför med de bänkfläktar jag först ville ha från Gaggenau så sparade vi minst 40000 kronor där, alltid något!;)

Kyl med vattenautomat (dispenser kallas det visst). urbra för barnen, det har vi saknat sedan flytten. Nu måste jag serva barnen så fort de blir törstiga.
Helt vanlig torktumlare. Den tar några kilo mer än de övriga. Bra för en småbarnsmorsa. 

En helt vanlig VIT tvättmaskin ser ni här. Sådana kunde väl gärna ha härliga pastellfärger! Jag vet att SMEG gör en i retrostil men den har en knasig lucka..... Men jag fick TVÅ!!! Wunderschön! Jag är van vid två maskiner. A+++ dvs energisnål och utan kol i motorn, 10 års garanti på den alltså. Toppen!


Och så de tre spisdelarna! SMEG där med, ser fram emot att laga mat i slutet av februari. Spisen jag har nu lutar så att all olja rinner av halva pannan och samlar sig i ena hörnet...Det är ett hårt liv man lever.




God fortsättning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar