torsdag 19 november 2015

Köket, spisen och kulorna

Så här ungefär...kanske vi ska ha 80cm skåp istället...för att komma ner i pris lite.

Idag skulle jag inspektera betonggolvet. Det gick inte så bra för jag kunde inte komma upp på det. snickaren skulle göra ett försök senare. Jag gick runt lite på tomten och tittade på grannhusen som poppat upp som svampar ur jorden och blev lite avundsjuk nästan. Tänk om de kanske kommer flytta in före oss rent av? Tomterna såldes ju just!!!

I vilket fall som helst har jag nu en bättre utsikt än för två dagar sedan. Grannfastigheten bebyggs också och ALLA träd försvann nu. Inget skymmer vattnet längre. Eller jo det finns lite träd kvar men de är långt bort, kanske jag ska ta mig en avstickare senare när jag listat ut på vems tomt de står på...?

Därefter skulle köksleverantören ringa. Hon är jättetrevlig och i och med detta insåg jag att jag måste fatta ett beslut vad gäller spisen. Vi har varit inne på många olika spår där. Stekhäll, gas, vanlig häll och inte lyckats klura ut vad vi faktiskt behöver. Ikväll ska jag slå huvudet runt detta men allra allra helst skulle jag nog vilja ha tre separata delar. En grill/stekhäll som man även kan ställa en kastull på för att värma och två kokplattor, en mindre och en större, ev skulle det vara bra om de kunde kopplas ihop. Vi har ju lite andra behov än en standardfamilj....

Igår fick vi veta att isoleringen skulle kosta 46000kr...detta var lite oväntat. Fast efter den här resan kanske man skulle kunna säga att nya kostnader, ofta mer än det dubbla man räknat med, är mer regel än undantag. Vi betalar och håller andan. Nu har jag iallafall fått den gyllene biljetten in i min karriär och en bra löneutveckling. Vi får bara hoppas att räntorna ligger lågt de närmaste 3-4 åren.

Så, nu ska ni få se mitt kök ish....och lite spisar jag gluttat på.


Von oben.



Bra format tycker jag. Gaggenau är tyvärr ofta för dyrt.

Så snyggt att kunna ha olika hällar, dominohällar heter det visst.

Lavastenar under grillhällen.

Egentligen har jag inga problem med gjutjärnsspis heller...billigt är det också!

Siemens variant...men det svarta glaset gillas inte. Vi har en lång tradition i familjen av att knäcka sådant...

AHA! Smeg....men varför så stora vred? Jag är rädd att "tjonga" till dem. Fast snyggast so far, och bra pris.

Det var lite svårt att fatta om man kunde få alla zoner att verka samtidigt. Maken får titta på detta, han klarar att sätta sig in i detaljerna. Djävilen finns där......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar