lördag 15 november 2014

Formex höst 2014, det bortglömda inlägget.


Skriv ditt budskap på bröstet!







Jag har aldrig varit på Formex som besökare. Jag hade tänkt testa det i år. Vanligen ställer jag ut eller hjälper till i någon monter som avlösare vid lunchtid. Det ska bli roligt och annorlunda. Jag har varit på mässor utomlands också, en gång som ren besökare i Paris och två gånger i Frankfurt på Tendence. Båda dessa gånger var jag även utställare.

Men i augusti smäller det alltså. Jag ska försöka ta mig igenom hela mässan utan att bli galen (ffa stora hallen kan göra det med en). Jag vill hitta nya saker, inte det som alla andra redan hittat och rapporterat om. Utan andra saker som små producenter värkt fram. Samma tänk som när jag öppnade butik, vad är poängen att sälja samma som alla andra? Jo att tjäna pengar...för folk gillar att köpa välkända märken. Själv tycker jag det är dötrist faktiskt. 
När det gäller stora dyra saker satsar nog även jag på säkra kort, fast det beror nog oftast på att det är en väl designad möbel. Jag har några sådana hemma som jag hade ångest inför att köpa men som glädjer mig dagligen fast några av dem har funnits med mig 12-13 år. 


 Årets tema....so soft 
House of Rym ser det ut som, de är gulliga människor!


Jag har några vänner och bekanta som jobbar på riktigt med inredning, de får komma på frukost första dagen och får massa goodiebags. Det kommer inte jag få. Jag tar med vattenflaska och kör gerillastuket. Med iphonen i högsta hugg tänker jag mig. Och så ska jag hälsa på mina vänner som ställer ut. Där kanske man får en kola eller något;) Nåväl, i väntan på Formex tänkte jag visa några guldkorn som jag hittat på Tendence, det är nog egentligen ingen som säljer detta i Sverige än, kanske aldrig, jag säljer lite av det i min butik/webshop. 












Helt organiska klubbor








Förvaringsboxar med tromp l´euil effekt från Raumsgestalt










Lyckomagneter från Pling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar