måndag 30 juli 2018

Förvaringsdrömmar från IKEA


Jag hoppas att maken inte misstolkar detta som att man ska hänga kläder på skåpsdörrarna.....Stockholmsserien har alltid varit en favorit.

Det har visat sig att ordning och reda bland ens saker ger en mer tid över att lägga på roligare saker än att LETA efter borttappade grejer. Jag har alltid oreda omkring mig. Viss oreda är del i mitt kreativa kaos och där har jag ganska god koll. Den stör mig lite men inte alls i samma utsträckning som helt oorganiserad slöhets- och inkompetensoordning gör. Att bara släppa saker där man står gör mig kort sagt GALEN! Det märks extra mycket på semestern...tror jag...för att det är semester just nu kanske? Men det känns som om jag hela tiden är på väg att städa upp i oordningen men förhindras av lämpliga ställen att sortera in sakerna på. 
Kanske min äldsta dotter har rätt, vi har helt enkelt för mycket saker. Och JA, det har vi. 
Men det är inte hela svaret. För vi behöver en ordentlig inventering här med många svarta sopsäckar i närheten OCH bra förvaringsmöbler. Jag behöver börja från noll och en gång för alla investera ordentligt i detta så jag kan få mer tid över för det jag egentligen vill göra. 
Det skulle vara så mycket lättare att istället för att varje gång någon saknar en pryl lätta på baken och börja leta bara kunna säga: Alla limpickor ligger i limpickalådan....

Håller ni med eller? Mer förvaring, katalogisering och DYMO-tape till folket! 

Med luckor till hade det varit perfekt för oss, kanske lite lågt bara. Eket heter serien.

Jag tror att den lägre varianten av denna skulle passa jättebra hos barnen. Då kanske vi kan få ordning på all röra? Svalnäs heter serien och jag har spanat på den ett slag.



Ett litet tittskåp nästan. Jag vet, lite fånigt men jag gillar det. Extra kul hade det varit om den lilla fågelknoppen jag just köpte hade passat till men jag ser nu att det är omöjligt...Bollebygd är namnet!
En sådan teaterkikare hade min mormor i ett litet vitt läderetui med blå sammetsfoder, vart har det tagit vägen tro?

Lixhult i plåt, väldigt snyggt!

Den här blir det nog tre av. Enda abret som jag ser det är att materialet inte skulle vara så hållbart och att det är 45 cm djupt. 35 cm hade varit bättre för att inte ta så stor plats. Men kanske vi kan möblera om istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar