lördag 1 oktober 2016

Oktober

Jag föll handlöst för den stora krukan från Klong. Jag önskar mig den i namnsdagspresent, julklapp, morsdagspresent och så vidare tills jag fyller.....30!

Redan förra helgen insåg jag att helgtidning var en dålig idé. Nu är jag fast besluten att säga upp prenumerationen, jag har helt enkelt inte RÅD att bläddra i den. Jag är en sådan svag karaktär, jag blir kär i saker, så 2015! Idag innehöll en bilaga KONST! K O N S T ! jag har fan inte råd med konst. Jag måste lära mig måla själv. Och jag ska inte ha fler strängar på min lyra. Punkt!

Men till er som följer mig och känner att ni har råd, tid och utrymme, köp krukor och konst, ruinera er bäst ni vill. Ett budgettips har jag, i övre vänstra hörnet ser ni en otroligt fin tapet från ELLOS!!! Va!!! Så snygg, kanske kanske jag slår till på den till ett av tjejernas rum...om något halvår eller så...

Kraftigt beskuren konst, och en tapetsnutt.

Jag bara älskar mönstret. Morris klarar jag bara inte av dessvärre.


Dagens huvudnummer, gjuta plintar. jag ger fullödig beskrivning i min vardagsblogg, orden passar inte här på "finbloggen".

Husets östra sida, sjö även där. Och tvätt.


Jag lattjade lite också...för att om möjligt säkra tomatskörden. Vi får se hur det går, kanske den blåser omkull och oj, vad med skit jag kommer få då.


Plötsligt medan jag jagade ett barn runt huset såg jag detta. Vår tall skuggade huset så vackert. Jag blev sugen på att måla huset så....med svart...

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar