onsdag 20 april 2016

All time high




Men himmel vilken häftig dörr tänkte jag när jag såg den, den nya från Sweedoor. Den jag såg var vit men nu när jag ser den svarta är den ju ÄNNU snyggare. Kanske man kan ändra sig????

Bloggen växer, senaste inlägget hade mer besökare än det mest lästa innan. Och så skriver jag knappt nu...inte bra. Men jag kan lova er, om bara några veckor bor jag i mitt älskade hus (jag hoppas sannerligen det iallafall)och då ska ni får mycket mer av det härliga med arkitektur, inredning och design. Just nu pågår förhandlingar med kommunen. Eller vi skickar saker till dem, de gör något viktigt, svarar gör de iallafall inte. Vi har ett byggstaket och en ny situationsplan (som vi ska följa till PUNKT OCH PRICKA enl. kommunen) samt kontakter med olika markarbetare för att hitta någon som är villig att ta sig an den livsfarliga tomten på ett adekvat sätt. Men så fort staketet är på plats flyttar vi in (om kommunen svarar) och då jäklar får vi mycket att göra!

Jo, värderingen är klar och vi kommer slippa att amortera om vi inte vill. Det var en skön överraskning. Vi har fått dörrar också av Swedoor, det har jag kanske glömt att nämna? Vi ska vara referenshus åt dem. Jag "sålde in" vårt hus till dem på en pressträff och efter ett antal mail och telefonsamtal stod det klart att de gillade idén. Så eventuellt kommer det bli skitsnygga bilder här på vårt hus MED dörrar!!! Tjohooo!!! Sen eldstaden, vår efterlängtade Gyrofocus, den kommer nog inom ett par veckor, jag kan nästan inte tro att det är sant, världens coolaste tycker jag. Bara inte något barn kryper in i den så den lossnar från taket...Tylla har ju tidigare uppvisat ett visst överintresse för öppna spisar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar