söndag 10 augusti 2014

Formexladdning

Porslin från House of Rym bland annat. Bild från Formex hemsida.


På torsdag smäller det! Då öppnar Sveriges största inrednings- och designmässa. Jag brukar själv ställa ut då men har på grund av mammaledigheten valt att avstå. Istället ska jag vara turist, träffa vänner och sedan spotta ur mig min trendspaning och visa mina favoriter...bitsk som jag är kanske jag sågar något också....
Jag fokuserar på B-hallen, resten brukar mest bestå av tjafs och de stora drakarna. Detta intresserar inte mig. Shabby chic, vikingar och tomtar gör mig bara yr i huvudet. Men kanske jag hastar igenom bara för att fånga upp vad som rör sig där ute, utanför inredningsmagasinen vill säga. När man ställer ut själv hinner man inte se så mycket så detta blir nytt för mig.

Young Designers brukar vara spännande och även Next Step. Där får nyetablerade designers chansen att visa upp sig i klunga.

Jag började morgonen med att browsa Formex hemsida, för att få lite koll på vad som planeras. Hållbarhet verkar vara ett ledord. Inte nytt men väldigt alltid angeläget. Så bra där Formex!



Textilfärgning med köks- och trädgårdsavfall. Mycket klokt.



På deras förstasida flimrar produkter från House of Rym förbi. Det gillar jag, de är dessutom väldigt trevliga. Ursprungligen från Nordafrika men bor i kanada och anlitar svenka designers. En oväntad och lyckad kombination! Vi brukar alltid snacka lite när vi möts på olika mässor. Jag har sett att de öppnar butik nu i Stockholm. Den ska jag se till att besöka snart.

Tills torsdag då!

#formes2014 #höst #hållbarhet #trender #spaning #houseofrym #egethushalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar