tisdag 17 juni 2014

Teaser...

Alva min dotter nummer tre vilar ut i trappan på min brors bröllop. Ett överdådigt hus på engelska landsbygden.




Det kom för mig att jag ville skriva för den oinvigde, den som ska flytta för första gången och inte riktigt vet hur man gör. Det kan vara väldigt svårt att fylla ett tomt rum. För att göra det enkelt och billigt tänker jag mig att IKEA får vara husgud. Så är det väl ändå för de flesta. Piffar gör man med arvegods, loppisfynd, DIY och färg. På detta sätt kan man slippa bo i ett orange rum med bruna möbler när man väl flyger ut (se första inlägget;)). 
Allt ska passa ihop. Jag tänker att 20000kr kan vara en rimlig budget att inreda för.. Typlägenheten är en 1,5 rok på 35kvm, som min första lägenhet. Det ska smaka, inte kosta.




Vad behöver man när man flyttar till egen kuppe?
Man behöver:
säng, 
sängbord
sänglampa
sängkläder
kuddar
täcken
lakan
soffa/fåtölj
soffbord
bokhylla/hylla
garderob/klädförvaring
matbord
stolar
handdukar
badrumsmatta
dörrmatta
galgar
duschdraperi
toalettspegel
kökshanddukar
bestick
matporslin
uppläggningsfat
matlagningsgrejor
bunkar
gardiner
rullgardiner
något att hänga på väggarna och växter. 
Ungefär så. 

Håll utkik, för snart är jag klar med detta!!

#IKEA #PS #PS2014 #möblera #flyttahemifrån #IKEASTYLE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar