torsdag 17 maj 2018

Margiela

Allt detta ska bort, se skiss!
För en gångs skull gjorde jag något jag inte brukar. Jag såg en dokumentär. En kollega ledde mig in på det spåret. Han hade sett den upprörande dokumentären om hur en statlig utredning förvrider hela den politiska inriktningen av vården (Den stora sjukhusstriden)....och därför hade jag förvalt dokumentär på svtplay.
Ett ögonblick tänkte jag: 
-Det är så meningslöst med mode....men så mindes jag hur mycket jag älskar kläder...och jag tryckte på play. Jag säger inget mer, bara se den! Modehuset Margiela

På den här väggen ska allt jag måste se dagligen upp, resten bort. Kanske till mitt arbetsrum?

Jag önskade mig igår en ny högtalare som matchar min cd-spelare..ja, jag har en CD-SPELARE! Men kolla hur det ser ut! Svart förstärkare, körsbärsfärgade högtalare...ja ni fattar det ska vara VITT! Och ovan det plommonlila enligt skiss.

Just här ska väl inte så mycket ändras mer än...att all skit ska bort liksom och idag beslöt jag mig för att städhjälp varannan vecka ÄR en bra sak, en jättebra om än dyr sak jag ej kan undvara.

En av mina barndomsvänner ska GIFTA SIG!!!! Och DÅ kickade lusten att klä mig riktigt fint in. Grått och puderrosa...med cape. Ja så ska det bli bara nu Lisbeth vill ta sig an detta, måste ringa snart!

Jag såg dokumentären och insåg att jag lever helt fel, jag har en massa saker jag älskar som liksom förstörs av all röra, OCH jag måste bli klar NU! Jag orkar inte med att hata alla legobitar, allt damm och alla omhängda tavlor mm. Sen fick jag en idé om en trasmatta till hallen....en i svart med grå eller vit varp (grå blir nog säkrast här hemma. Jag ska färga tygstycken jag redan har svarta och kanske väva själv? Sen flytta om tavlor mm. Fylla EN vägg med det jag vill titta på och sen ha en gul och en halvmålad vägg och ta bort allt annat på dem. För som det är nu funkar det inte, soffan är för låg och jag tycker det blir rörigt. Smutsgult och plommonlila...det blir bra det. Maken kommer ÄÄÄLSKA färg. Hoppas han förstår mig...kanske jag får göra det när han är bortrest?

Mitt i alla inspiration fick jag gå ut för att hämma in hönsen men de samarbetade inte och sidennattlinnet fladdrade så mycket att jag fick gå in och hämta en kofta att svepa om mig, jag högg första, BÄSTA och när jag kom in insåg jag att det är min egen design båda två...eller...S har stickat koftan i ett stycke av handspunnet grafitgrått garn och jag hade önskat ett mönster som blev omöjligt i förhållande till garnet men jag har ritat modellen och sytt i pärlemorknapparna och sedan virkat ett skärp, önskekoftan är klar!

Ibland blir jag lite sorgsen över att jag helt slutat bry mig om vardagskläderna, de enda man egentligen bär. Men det kan man ju alltid ändra på. Men nu finns en fest att fokusera på och sen har vi ju alltid Nobelfestern som jag måste kommentera (i år utan Danius, en favvo att spana in, men då får ABK så mycket mer utrymme. Sen är det väl ett engelskt bröllop man kommer ha svårt att undgå. Jag är lite nyfiken på hela den historien...halvsyskon som är missunnsamma, pappor som säljer ut sina barn...vad kommer hända i världens mest populära kungahus framöver med en filmstjärna med "issues" i sig???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar