tisdag 4 juli 2017

Tomten som förde mig till ön

Jag googlade runt lite i brist på sysselsättning och i sängläge pga ryggvärk och hittade detta Första tomten jag blev kär i. Nu i efterhand är jag glad att vi inte köpte för det ligger för långt ut i min smak med dåliga kommunala förbindelser, tomten är brant som attan och det är norrläge. Men det var där det tog sin början, vårt arbete med att skapa ett vackert hem. Tydligen hade ett företag köpt tomten för att tjäna pengar...och visst, det är kanske bättre än att göra som vi gjorde men som det ser ut nu skulle jag aldrig ha köpt. När hus byggs "stilrent" blir det sällan bra. Ingen själ och man kan se en viss likriktning......

Lycka till ändå till de som säljer och om du är den som köper....du slapp en hel del besvär men får betala väldigt dyrt för det. Och fick inte bestämma något själv.

(Eller som man kanske kan tänka...surt sa räven...;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar