tisdag 31 januari 2017

Staket


Om ni undrar vad detta är för fult bygge kan jag meddela att det är ett STAKET, som tydligen inte alls avviker från vad man kan bygga här på ön. Vi får väl se...

Och om ni undrar varför det ser ut som om någon stulit vägräcken MED reflexer och satt nedanför vår tomtgräns och stängsel kan jag meddela att detta monstruösa bygge står på vår tomtgräns och stängslet låååångt in på vår tomt. Får man göra så kanske ni undrar...och NEJ man får inte uppföra staket på andras tomt. Det står i jordabalken.

Ni kanske tycker jag är "tvångsig" nu men jag har en ganska starkt utpräglad känsla för rätt och fel och även om jag med åren har fått lära mig att inte alltid den med mest rätt på sin sida får som den vill utan att oftast den med mest pengar i sin plånbok bestämmer är jag en väldigt envis typ som drivs av att kämpa emot och få rätt....så jag antar att detta inte är över än, det har bara börjat. Jo, man kan fakturera för detta intrång. Det är att betrakta som hyra. Och man kontaktar Kronofogdemyndigheten tydligen....Det ska jag också ta tag i men först, Länsstyrelsen sen miljödomstolen, miljööverdomstolen och i sista andetaget Högsta Domstolen. Det skulle nästan vara lite roligt. #dinrättshaveristiinredningsbloggosfären

Men håll ut, snart kommer HÄRLIGA saker här, jag LÅÅÅÅVAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar