torsdag 13 oktober 2016

Stickning

Suddig men ändå. Den här grovleken önskar jag mig, fast längre, med krage och fickor. Gärna i svart eller gråttt. Men mörkt brun går också bra.


Jag har blivit lovad en kofta!!!! Jag och några vänner ägnar oss åt bytesekonomi... och ikväll fastnade jag rejält framför datorn. Egentligen vet jag exakt vad jag vill ha men jag tänkte ändå söka lite inspiration....


Orkneymönster va? Alltid vackert men jag tror kanske det blir lite för mycket begärt. Den får jag sticka till mig själv...

Den här kändes helt rätt fast i fel färg. Det är lite Anna Holtblad över den. Kanske den blir för mycket av ett uteplagg ändå....?

Egentligen är detta det ultimata plagget för mig för jag jagar ju jämt upp mig och blir varm. Men den kan jag också stocka själv...sen. Väldigt fina färger och ett vackert mönster.

Den här var kasks det närmaste min grundidé jag kunde komma men så såg hon så larvigt proper ut och jag kände att det där är ju inte jag....Men färgen, mönstret och formen gillar jag. Bara det finns fickor. Kanske aningens för bullig krage...

Den här är kanske det jag är ute efter... en decimeter kortare, fickor och så i en annan färg. Ja, en sådan får det nog bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar