tisdag 18 augusti 2015

Bygget som ständigt krånglar.

Jag kalkerade av ett mönster från en klänning som jag älskar. Jag tror att det ska få pryda en snutt vägg i nya huset. I blått, turkost, ljusblått, svart, grönt och vitt....
 Idag hade jag en uppgift. Jag skulle ringa till vattenleverantören och be dem komma och provtrycka vattnet. Jag mailade redan igår för att vara säker på att inte missa detta. Jag ringde, jag fick frågor jag inte förstod och kände hur jag sakta blev mer apatisk. 
Det visade sig att vi hade fått fel information....vi hade inte alls behövt köpa en pump för 25000kronor som skulle leverareas IDAG! Utan vi hade redan betalat de i och med fakturan på 177000 kronor.
Maken höll på att spräcka topplocket när jag ringde om detta, den vanligtvis mycket lugne mannen har under detta projekts gång varit nära både tårar och galenskap. 
För att skingra tankarna åkte jag till närmaste byggmarknad. Jag hittade några trycken jag gillade.



Här en till variant! Från Habo
Snabba samtal fram och tillbaka mellan oss, vattenpersonen och markkillen gjorde att vi senast imorgon kommer ha en pump på plats som vi kan installera. Eventuella kostnader som kommer av att skicka tillbaka pumpen kommer vattenföretaget ta. Tack för det! MEN den stora tröttheten som breder ut sig när i princip ALLT krånglar. Och när man hör att just VÅR kommun är erkänt petiga vad gäller det mesta (detta säger ALLA vi stöter på, då undrar man lite över hur det står till med demokratin. är kommunerna till för eller emot sina invånare?). Jag ska inte bråka, jag är för trött nu för det men jag skulle i dagsläget inte råda någon att bygga nytt här. Det är en säker källa till olycka. Och vi som hade så bra ritningar, som både arkitekten och de konstruktörer vi talat med trodde skulle räcka....S U C K, men jag tar nya tag. Jag har iallafall hittat låset som ska sitta på vår dörr, den som jag ska måla svart. Det ska bli skönt att bli nyckelfri, en sak mindre att hålla reda på...det är mycket bra för oss!

Detta är en fantastisk produkt tycker jag, nu ska jag bara kolla att försäkringsbolaget tycker detsamma!

Hej då, nu ska jag dricka återuppväckt kaffe i min farmors anda.

A


#Yale#doorman#habo#storsuck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar