lördag 29 september 2018

Förverkligar drömmar...


Lägg till bildtext
Jag har haft några drömmar kopplade till hus och trädgård länge och jag håller sakta men säkert på att förverkliga dem. Arkitektritat hus med sjöutsikt var en, gyrofocusen en annan, växthus check och snart....ett orangeri förhoppningsvis. Kvar på listan finns emellertid; spackla och målat i alla rum, pool i någon simbar form och sen.....vila.
Jag googlade runt på gjutformar för betong. Jag fann en hel del. Överväldigande mängder med fula saker och för mycket detaljer. Dessa var enkla och snygga tyckte jag. Jag valde den helt släta. Snabb och bra leverans. Från Tant Gräddelin.
                 
Inte helt lätt att avgöra hur färgen skulle bli....

Och visp var det klart! (Obs ordvits!)









Fyra säckar gav 12 plattor. Och det räckte inte. Tre säker till räknar jag med att det behövs.

Kant- och hörnformar fanns inte att köpa så jag får tillverka själv.


Det är roligt och lite läskigt att kleta med betong, man kan aldrig vara säker på resultatet.






Ungefär 2% ska vara färg.




Snygg betong i en park nära mig.

Maken är väldigt händig måste jag säga. Vi monterade ned och sen upp ihop kanske sex timmar totalt. Lättare upp än ned.


Vi är inte klara än, mina latexformar är på gång här hemma. Jag ska snart återkomma med resultatet av den gjutningen!

Trevlig helg!
A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar